محور دوم : اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.
1-2 |
محتوای اطلاعات باید شامل موارد ذیل باشد : |
1-1-2 |
مفاد منشور حقوق بیمار در زمان پذیرش |
2-1-2 |
ضوابط و هزینههای قابل پیش بینی بیمارستان اعم از خدمات درمانی و غیر درمانی و ضوابط بیمه و معرفی سیستم های حمایتی در زمان پذیرش |
3-1-2 |
نام، مسؤولیت و رتبهی حرفهای اعضای گروه پزشکی مسئول ارائه مراقبت از جمله پزشک، پرستار و دانشجو و ارتباط حرفهای آنها با یکدیگر |
4-1-2 |
روشهای تشخیصی و درمانی و نقاط ضعف و قوت هر روش و عوارض احتمالی آن ، تشخیص بیماری، پیش آگهی و عوارض آن و نیز کلیهی اطلاعات تأثیرگذار در روند تصمیمگیری بیمار |
5-1-2 |
نحوهی دسترسی به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی در طول درمان |
6-1-2 |
کلیهی اقداماتی که ماهیت پژوهشی دارند. |
7-1-2 |
ارائه آموزشهای ضروری برای استمرار درمان |
2-2 |
نحوهی ارائه اطلاعات باید به صورت ذیل باشد : |
1-2-2 |
اطلاعات باید در زمان مناسب و متناسب با شرایط بیمار از جمله اضطراب و درد و ویژگیهای فردی وی از جمله زبان، تحصیلات و توان درک در اختیار وی قرار گیرد، مگر اینکه: |
2-2-2 |
بیمار میتواند به کلیهی اتصویر طلاعات ثبتشده در پروندهی بالینی خود دسترسی داشته باشد و آن را دریافت نموده و تصحیح اشتباهات مندرج در آن را درخواست نماید. |